Goodbye Sudbury....it is time to move on! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Stephanie Staats - WaarBenJij.nu Goodbye Sudbury....it is time to move on! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Stephanie Staats - WaarBenJij.nu

Goodbye Sudbury....it is time to move on!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

26 April 2006 | Canada, Ottawa

Wat ik zal missen van Canada:
- nachtelijke crêpes/pizza feestjes
- politieke gesprekken met andere nationaliteiten
- Engels praten
- chocolate chip cookies van Tim Hortons
- sneeuwpret
- het “Rez” leven; ik heb me nooit verveeld.. mede dankzij het open-deur-beleid ;)
- stilstaan bij het feit hoe geweldig het is de kans te hebben gekregen hier te zijn.
- het concept roommate...op een bepaalde manier heeft het ook wel weer wat.
- de gym zooo dichtbij
- de vriendelijke behulpzame mensen
- de "oohh wow" als ik zei waar ik vandaan kwam ;)
- een koude Alexander Keitz
- ja zelfs de ijskoude ochtenden door de sneeuw naar de uni
- Canadeze pannekoekjes (niet te vergelijken met de Nederlandse) met Maple syrup
- de tripjes naar andere steden...zelfs als dat 14 uur in de bus betekende...;)
- te horen dat je gemist word :)

Wat ik heb gemist van Nederland:
- vrienden, familie (ja ja)
- mijn fiets
- korte afstanden
- mijn ‘eigen’ kamer
- Nederlands praten
- dat niet alles wat ik aanraak statisch is
- Nederlandse kaas.. hoe afgezaagd dat ook mag klinken..
- boterham met pindakaas en hagelslag
- de weekendjes naar Dronten
- Amber, Koetje en Zaantje
- planten binnen
- Maandagavond cinecitta avond
- Dinsdagavond vriendinnen avond
- ritme? ;)


Tentamens overleefd, spullen gepakt.. en afscheid genomen. Ik heb het hier geweldig gehad. Met alle menselijke downs om de ups nog beter te beleven. Ik denk de hele tijd dat ik 2 juni wakker word in Dronten en dan denk dat ik het allemaal gedroomd heb. Gelukkig genoeg foto’s, herinneringen en souvenirs om het tegendeel te bewijzen ;).
Maar eerst…. 10 dagen met mijn ouders genieten van het maritieme gedeelte van Canada en dan.. New York City!
Ik hoop jullie allemaal snel weer te zien in juni!

Voor de laatste keer: veel liefs uit Sudbury

Stephanie

p.s. ik zal proberen tussendoor zoveel mogelijk te updaten!

  • 26 April 2006 - 05:49

    Tien:

    Jemig wat gaat de tijd toch snel he, Steef? Ik ben na vier dagen alweer helemaal gewend (bevalve dat ik elke avond om 21.00 uur in slaap keil.

    Leuk dat je nu nog even kan gaan reizen (gesellug, met je oudertjes) Geniet er maar van en dan lees ik het wel weer.

    Dag lieverd, veel plezier en niet proberen pinguins achterna te duiken.

    Kus, Tien

  • 26 April 2006 - 07:31

    Leon:

    Lieve Stephanie,
    Bedankt voor je verhalen en heel veel plezier met het reizen door Canada met Ria en Wim. Ongetwijfeld word je heerlijk verwend! Lieve groet van leon

  • 26 April 2006 - 08:40

    Pap:

    lieve mop,

    gefeliciteerd met de toch wel geslaagde studie in sudbury. maar dan nog een gezellige trail door oost canada bewapend met camera's en een hoop humor. ik ben al aan het oefenen met die overmacht aan media. tot ziens op de 28e in toronto.

    liefs, pappa

  • 26 April 2006 - 08:42

    Mirjam:

    Ik kan me voorstellen dat je een hoop zult gaan missen. Maar volgens mij ga jij nog een hoop avonturen beleven in de toekomst. Veel plezier in New York!!

    Liefs Mir

  • 26 April 2006 - 09:05

    Birgit:

    Het "Partir c'est mourir un peu" - gevoel kan ik zo duidelijk oproepen, wat je beleefd hebt komt nooit meer terug, wel weer andere mensen en plaatsen en dan herhaalt het gevoel zich weer. Maar vooruit, lekker laten verwennen en in het nederlands kunnen kletsen is toch ook even weer mooi. En dan New York!!! Dat wist ik helemaal, heb je me heeeelemaal niet verteld. Ik dacht, je trekt me een rugsak de canadeze wildernis in, ik had me dus voor niets ongerust gemaakt. Nou ja, N.Y. is natuurlijk ook een soort jungle (heb ik zo gehoord). Maar geweldig dat je daar ook komt.
    Dat je een succes van het studiegedeelte van je verblijf gemaakt hebt, daarmee wil ik je van harte feliciteren en voor je komende tijd in de N.America's wens ik jou heel veel plezier en de groeten aan Ria en Wim.

    Heel veel liefs,

    Birgit

    P.S.: Hoe zit dat met M., vertel, vertel. Zien wij hem nog eens in NL?

  • 26 April 2006 - 09:48

    Birgit:

    P.P.S.: Moet natuurlijk rugZak zijn, Leon dacht dat ik al in het afrikaans aan het schrijven was. En ik wist het heeeeelemaal NIET, dat je naar N.Y. ging. -
    Ik had nog geen koffie gehad.
    Liefs, Birgit

  • 26 April 2006 - 11:48

    Marleen:

    Wow steef, dat je je leventje daar alweer gedag moet zeggen... De tijd gaat veels te snel en moet zeggen nu ik dit lees echt ff met je meeleef! Maar gelukkig ga je nog een maand zoveel leuke dingen meemaken!!! Het is nog lang geen 2 juni!! Veel plezier en geniet er van!! Liefs marleen

  • 26 April 2006 - 22:33

    Rolf:

    Wauw, groots einde van een klein tijdperk! Veel plezier nog de komende dagen en tot nog iets later...
    Kus, Rolf

  • 30 April 2006 - 18:45

    Karin:

    Hai Steef! Wat gaat het toch snel he! Je rondtrip is al begonnen! Geniet van de laatste weken. Adem niet te diep in in NY en bezoek zeker een aantal musicals (goedkoop en erg leuk!) Kan je geen lekkere echte Amerikaanse Muffin voor me meenemen, die mis ik!
    Tt snel!
    x Ka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Stephanie
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 33734

Voorgaande reizen:

01 Januari 2006 - 01 Juni 2006

Exchange Canada

Landen bezocht: